Kjøpsbetingelser

SHAPING NEW TOMORROW

Snt ApS
CVR-nr: 36732261
Østre Havnegade 12, 1 th.
9000 Aalborg
Danmark
info@shapingnewtomorrow.no
80 06 25 00

1. Betaling

Alle priser vises i norske kroner (NOK) på nettsiden og inkluderer moms og toll. Prisene kan endres og tilbud kan trekkes tilbake til enhver tid.

SHAPING NEW TOMORROW tar imot betaling med alle VISA betalingskort, alle MasterCard betalingskort, Paypal og klarna. Beløpet vil først bli trukket fra kontoen din etter at varen er sendt fra oss. Alle beløp er i NOK med moms og tollavgift inkludert i prisen. SHAPING NEW TOMORROW anvender en godkjent betalingsserver som krypterer all betalingsinformasjon med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyr at man ikke kan se lese noe av informasjonen din.

For å legge inn en bestilling på nettsiden må du være over 18 år og bosatt i Norge.

2. Levering

SHAPING NEW TOMMOROW sender bestillinger samme dag som den gjennomføres (såfremt bestillingen gjennomføres før kl. 14.00 på en hverdag). Bestillinger leveres under normale omstendigheter innen 1-3 hverdager.

Levering til mer avsidesliggende steder kan ta noe lengre tid. I høysesong, for eksempel ved juletider, må leveringstiden påregnes å være noe lengre enn vanlig.

Leveranser til de nordligste fylkene i Norge vil ha noe lengre leveringstid og vi kan derfor ikke garantere at bestillingen kommer frem innen de angitte leveringstidene.

Til Norge leverer vi med DHL. 

  • Norge (50 NOK Ekspressfrakt)

 Når en ordre sendes fra vårt lager, vil kunden motta en leveringsbeskjed, med informasjon om hvordan forsendelsen kan spores, samt sporingsnummeret til ordren.

3. Reklamasjonsrett

Kjøpsloven er gjeldende for varekjøp. Du har som forbruker reklamasjonsrett i 24 måneder når du handler hos oss. Hvis reklamasjonen er berettiget kan du enten få varen reparert, få varen byttet, få pengene tilbake eller få et avslag på prisen - avhengig av den konkrete situasjonen.
Du skal reklamere innenfor "rimelig tid" etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at du har oppdaget feilen vil du alltid reklamere innenfor "rimelig tid". Dersom du mottar et defekt produkt skal du gi oss beskjed om dette så fort som mulig.

Hvis reklamasjonen er berettiget betaler vi for fraktomkostningene med gratis retur. Varen skal alltid sendes tilbake i en forsvarlig emballasje. Husk å ta vare på kvitteringen for avsendelse, så du kan bevise at varen er sendt til oss.

Dersom du ønsker å reklamere på et produkt skal du ta kontakt med kundeservice på info@shapingnewtomorrow.no, hvor du tydelig fremviser bilder av hva du ønsker å reklamere på. Hvis reklamasjonen er berettiget vil du sammen med kundeservice komme frem til hvilken løsning som egner seg best til den konkrete situasjonen.

Returnering i forbindelse med reklamasjon skjer enten via en returetikett som du får tilsendt av kundeservice eller via returportalen.

Vi mottar ikke pakker sent til posthus eller pakker med kontantbetaling ved levering.

4. Returnering av varer og returnering i forbindelse men reklamasjon

Du kan raskt og enkelt returnere varene dine ved å følge disse 4 trinnene:

4.1. Benytt deg av returportalen vår. Velg hvilke produkter som skal returneres og bestill en returetikett. Du vil få tilsendt returetiketten og et returskjema på mail som også kan lastes ned i portalen etter at du har forespurt om returnering. Husk å printe ut både returetikett og returskjema.

4.2. Pakk varene forsvarlig sammen med returskjemaet. Sørg for at produktene er brettet pent sammen på samme måte som de var når du mottok dem.

4.3. Fest returetiketten på pakkens største overflate, så den er synlig og enkelt kan leses. (Vær oppmerksom på at returetiketten kun kan brukes en gang - kontakt oss ved eventuelle problemer)

4.4. Lever pakken hos ditt nærmeste posthus.

Du kan angre returen ved å bruke angreskjemaet som du finner i bunnen av handelsbetingelsene (Punkt 16), men vi anbefaler deg å benytte det elektroniske returneringsskjemaet vårt, da det er mye enklere for deg.

Du er selv ansvarlig for at det du skal sende i retur pakkes forsvarlig, at den leveres korrekt og at du deretter kan fremvise dokumentasjon for innlevering, i form av kvittering og trackingnummer. Dersom du sender retur uten å bruke returportalen vår, er du selv ansvarlig for at varen kommer frem til oss og at du har et bevis i form av et trackingnummer. Det er kun gratis retur på ordre sendt til Norge, Danmark, Sverige, Tyskland og Østerrike.

Returadresse:
Shaping New Tomorrow C/O Bleckmann
Industrieweg 38c
BE2280 Grobbendonk
Belgium

5. Bytte til andre produkter

Dersom du ønsker å bytte om produkt(er) fra bestillingen din, skal du følge guiden for returnering og bestille produkterne du ønsker å bytte til i nettbutikken.

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare, kan du kontakte kundeservice for å slippe å betale frakt på den nye bestillingen.

6. Angrerett

I følge angerettloven har kunden en angerrett på 14 dager. Vi tilbyr kunden en utvidet angerett på 100 dager for ubrukte varer kjøpt i nettbutikken vår.

Det gis 100 dager angrerett/returrett Det er en utvidet angrerett som kun gjør seg gjeldende dersom varen ikke er brukt. Hvis varen er brukt eller på en annen måte har fått redusert sin handelsmessig salgsverdi, har du 14 dager angrerett fra tidspunktet du mottar varen.

Du har 14 dager til å sende varen i retur fra tidspunktet du gir beskjed om at du ønsker å angre på kjøpet ditt. Det er du som kunde som påtar deg alt av ansvar i forbindelse med angrerett. Angrefristen utløper 100 dager etter den dagen du mottok varen og du vil ikke kunne anvende returportalen etter fristen. Hvis du bestiller flere varer i en og samme ordre og varene kommer på forskjellige tidspunkter, starter fristen fra dagen du mottar den siste varen. Du har da 100 dager på deg til å gå inn i returportalen, sende produktene i retur og gi beskjed om at du ønsker å angre.

Dersom du sender returen på egenhånd og på egen regning, skal du kontakte oss på info@shapingnewtomorrow.no eller bruke angreskjemaet som du finner nederst på denne siden. Du skal gjøre det tydelig for oss i meldingen at du ønsker å benytte deg av angreretten din og denne meldingen skal sendes på mail.

Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre på kjøpet ditt har du 14 dager på å sende varen tilbake til oss. Du skal selv betale for at varen returneres, med mindre du benytter returportalen vår og varen sendes til et land med gratis standardfrakt (se punkt 2). Det er du som er ansvarlig dersom det skulle oppstå skade under transporten.

6.1. Benytt deg av returportalen vår. Velg hvilke produkter som skal returneres og bestill en returetikett. Du vil få tilsendt returetiketten og et returskjema på mail som også kan lastes ned i portalen etter at du har forespurt om returnering. Husk å printe ut både returetikett og returskjema.

6.2. Pakk varene forsvarlig sammen med returskjemaet. Sørg for at produktene er brettet pent sammen på samme måte som de var når du mottok dem.

6.3. Fest returetiketten på pakkens største overflate, så den er synlig og enkelt kan leses. (Vær oppmerksom på at returetiketten kun kan brukes en gang - kontakt oss ved eventuelle problemer). 

6.4. Lever pakken hos ditt nærmeste leveringssted.

7. Angre på en del av kjøpet

Du har muligheten til å sende en eller flere varer i retur dersom du har kjøpt flere varer hos oss, selvom de er kjøpt i samme ordre.

Vær oppmerksom på at du ikke får fraktomkostningene i retur hvis du angrer på en del av kjøpet ditt. Det gjør seg kun gjeldende ved ordre uten gratis levering

8. Varens tilstand når du sender den i retur

Du er kun ansvarlig for tap av varens verdi dersom den har blitt håndtert annerledes enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og hvordan den fungerer. Med andre ord kan du prøve den på samme måte som i en fysisk butikk.

Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor er den å betrakte som brukt, noe som betyr at dersom du angrer på kjøpet kun får en del eller ingenting av kjøpsbeløpet i retur. Alt avhengig av varens handelsmessige verdi. For å motta hele kjøpsbeløpet i retur gjelder de samme retningslinjene som i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke ta den i bruk.

Vi anbefaler at du sender varen i retur i den originale emballasjen. Hvis produktet/produktene kommer i en særegen emballasje kan det medfølge tap av verdi dersom den returneres uten emballasjen.

Det er ikke angrerett på:
Varer som av helse-og hygienemessige årsaker ikke egnes til returnering og hvor forseglingen har blitt brutt etter levering
.

9. Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Du får pengene tilbake dersom du angrer på kjøpet ditt. Hvis varen har tapt seg i verdi trekker vi fra det beløpet som du har forårsaket produktet. Vi refunderer alle betalinger vi har mottatt fra deg, også leveringskostnader (utenom ekstra leveringskostnader i de tilfellene hvor du selv har valgt en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering vi tilbyr) innen 14 dager etter vi mottar returneringen.
Vi betaler tilbake med samme betalingsmiddel som ble anvendt ved kjøpet, med mindre noe annet er avtalt.

Vi kan holde betalingen igjen inntil vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon for at returneringen har ankommet hos oss.

Vi mottar ikke pakker sendt til posthus eller pakker med kontantbetaling ved levering

10. Klagemuligheter

Dersom du ønsker å klage på et produkt som er kjøpt på nettbutikken skal det sendes en klage til: info@shapingnewtomorrow.no

Ved tvistemål der vi ikke er i stand til å komme til en enighet, anbefaler vi kunden å kontakte:

Forbrukerrådet
Postboks 463 Sentrum
0105 Oslo
www.forbrukerradet.no

EU-kommisjonens plattform for tvisteløsning på internett: http://ec.europa.eu/odr

11. Personvern

Når du bruker shapingnewtomorrow.no aksepterer du at vi behandler personopplysningene dine i henhold til retningslinjene i "Personvern & informasjonskapsler". Vi er oppmerksomme på behovet for hensiktsmessig beskyttelse og forsvarlig behandling av personopplysningene dine.

12. Rabattkoder

Vær oppmerksom på at rabattkoder ikke kan benyttes ved kjøp av gavekort. Med mindre noe annet er oppgitt kan ikke rabattkoder kombineres med andre koder, rabatter eller kampanjer.

13. Personopplysninger

SHAPING NEW TOMORROW trenger visse personopplysninger for å kunne handle med deg, levere nyheter og andre tjenester. Vi samler kun inn nødvendige personopplysninger.

Personopplysninger vi trenger når du handler hos oss: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Vi samler ikke inn opplysninger som gjør at tredjeparter kan identifisere deg og vi oppbevarer ikke informasjon i forbindelse med betaling som f.eks. kortnummer på betalingskort, bankkontonummer eller lignende.

14. Hvem videreformidler vi informasjon til?

Vi samarbeider med en rekke andre andre virksomheter som oppbevarer og behandler data. Virksomhetene behandler utelukkende opplysninger på vegne av oss og kan ikke anvende opplysningene til egne formål.

For å kunne videreutvikle og forbedre shapingnewtomorrow.no fører vi statistikk på hvordan du bruker hjemmesiden. Personopplysningene registreres hos Snt ApS og oppbevares i fem år før de slettes. Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land hvor det er mulig å beskytte opplysningene tilstrekkelig.

Som registrert hos Snt ApS har du alltid muligheten til å sende oss dine innvendinger mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger vi har registrert. Det er dine rettigheter i henhold til personvernforordningen. Henvendelser i forbindelse med personvern sendes til: info@shapingnewtomorrow.no

15. Cookies

Nettsiden anvender "cookies", en liten tekstfil som lagres på enheten din (datamaskin, mobil eller tilsvarende) med formål om å gjenkjenne den, huske innstillinger, lage statistikk og målrette annonser. Cookies inneholder ikke skadelige koder som f.eks. virus

16. Standard angreskjema

Vi anbefaler deg å bruke vårt elektroniske angreskjema ettersom du da også automatisk får returetikett, den kan du finne her.

Kjøpsbetingelsene er sist oppdatert 10.03.2021